Diablo II - Kráľovstvo tieňov

Ani som si nestihol vyzliecť svoju krúžkovú zbroj a dobiť manu z prvej výpravy vo svete Diablo II a už je tu druhá… Legenda hovorí o stratenom meste menom Ureh, Svetle medzi Svetlami, ktoré mnohí považovali za bránu do Neba. Verí sa, že každých dvetisíc rokov, keď dôjde ku konjukcii správnych planét a na ruiny padne tieň hory Nymyru, Ureh sa vráti a s ním aj všetky stratené poklady… Ale legendy nehovoria vždy pravdu alebo majú len čiastočnú pravdu, čo je aj tento prípad. V skutočnosti existovalo mesto Ureh a ozaj bolo bránou… Ale od Neba to malo trošičku ďaleko.

Skupina nájomných vojakov a kúzelník – Vizjerei sa predrali cez Kehjistanskú džungľu až k miestu, kde by sa mal nachádzať Ureh. K ich veľkému sklamaniu je tam len kopa kameňov. Morálka sa podlomila, sľúbená odmena sa vyparila a záloha bola akurát tak na nové topánky. Kapitán Dumon splnil podmienky zmluvy a rozhodol sa vrátiť. Keď sa však chystali odísť, Ureh sa zjavil v celej svojej kráse.

Napriek varovaniu cudzinca – nekromancera sa Družina spriatelila s kráľom, vykonali preňho nejaké službičky, dostali bohatstvo, slávu Urehčanov, jednucho všetko, po čom správny vojak túži. Až kým sa nezačali diať veľmi divné veci. Družina sa pomaly, ale iste začala zmenšovať, vojaci mizli, nikto nevedel prečo ani kam… Až do doby, keď nekromancer odhalil veci, ktoré boli skryté veky a nejaké tie stáročia ešte mali zostať.

Družina sa musí vysporiadať s niekoľkými problémami, obyvateľstvo Urehu už nie je to, čo bývalo a Ureh nie je bránou do Neba, ale do samotného horúceho Pekla a má sprostredkovať príchod Diablových hord démonov na svet. Skupinu hlavných hrdinov tvorí kapitán Kentril Dumon, veľmi schopný bojovník, ktorý už párkrát utiekol hrobárovi z lopaty. Jeho najlepším priateľom je barbar s nabrúsenou sekerou Gorst, ktorý má ohromnú silu. Vizjerei Quov Tsin je čarodejník s magickou silou, ktorý však nerozvíja dvakrát priateľský vzťah s ostatnými. Ďalej je to Zayl, skúsený nekromancer so širokou škálou kúziel a jeho nemŕtvy priateľ, ktorého vláči vo vrecku – lebka, ktorá ani po storočiach hnitia v zemi nestratila svoj zmysel pre humor. A je s nimi ešte niekoľko nájomných vojakov, ktorým sa však nepodarí utiecť z pazúrov hladných ghoulov.

V knihe sú všetky názvy kúziel a potvor preložené, čo by mohlo spôsobiť chaos u hráčov, a preto sú uvedené aj ich názvy v originále. V tomto dieli sa stretávame aj s niečím novým. Rozvíja sa tu románik medzi kapitánom Dumonom a kráľovou dcérou Attanou. Autor veľmi krásne naznačuje, ako dokáže žena manipulovať aj mnohými bojmi zoceleným vojakom – Attana nie je až tak nevinná ako si Dumon myslí…

Príbeh je akčný, nadupaný kúzlami a miestami aj dosť temný a desivý. Oproti prvému dielu je o dosť temnejší a aj lepší. Autor podal veľmi dôveryhodne atmosféru deja, na jednej strane jemnú a na druhej brutálnu a desivú. Je to nárez a to pravé orechové pre všetkých fanúšikov Diabla a unique item do zbierky všetkých hráčov. Dobrá správa pre fanúšikov: Diablo in da house (v knihe sa objavuje aj samotný vládca Pekla).

TechnoMann


19. apríla 2003
Martin Kudláč