Viete, čo by sa stalo, keby na Enterprise používali Windows? Neviete? Tak sa pozrite, čo sa stalo, keď Picardovu loď napadli Romulánske bojové lode…
WORF: Kapitáne, blíží se k nám tři Romulanské válečné lodě ! PICARD: Na obrazovku.
Na hlavní obrazovce se zjeví nepravidelné horizontální čáry, každá široká přesně jeden pixel.
PICARD: Date, co se stalo ? DATA: Kapitáne, hlavní obrazovka neobsahuje dostatek paměti na zobrazení obrázku v tomto rozlišení. Mohl bych navrhnout, abyste zvolil menší rozlišení? PICARD: Proveďte.
Obrazovka se zatmí a pak se na ní objeví obrázek složený z velkých barevných čtverečku. Uprostřed lze rozeznat tři objekty, které by mohly být Romulanské válečné lodě, ale spíš vypadají jak postavičky že hry „Space invaders“
PICARD: Date, otevřete komunikační kanál a odvysílejte Standartni Romulanský pozdrav.
Data vezme že země přesýpací hodiny, které tam měl, otočí je a položí na konzoli před sebou. Potom zmáčkne pár tlačítek a několik dalších sekund nehybně sedí. Na obrazovce se zatím zableskne od jedné z Romulanskych lodi.
WORF: Kapitáne, blíží se plasmove torpédo ! PICARD: Aktivujte štíty ! DATA: Je mi líto, kapitáne, ale stále se snažím dokončit vás poslední příkaz. Musím vás požádat, abyste počkal s dalšími příkazy, dokud neskončím provádění posledního příkazu. PICARD: Co to má znamenat ?!? Date, tohle je DULEŽITÉ ! Ihned aktivujte štíty! DATA: Je mi líto, kapitáne, ale stále se snažím dokončit vás poslední příkaz. Musím vás požádat, abyste počkal s dalšími příkazy, dokud neskončím provádění posledního příkazu. LAFORGE: Dovolte, kapitáne, [otočí se k Datovi] Control-Alt-Delete, Date. [Data odstraní přesýpací hodiny z konzoly a vrátí je na zem.] DATA: Romulané neodpovídají na standartni Romulansky pozdrav. Stlačte můj nos pro zrušení operace a návrat do Windows. Zatáhněte za mě levé ucho pro uzavření komunikačního kanálu, který neodpovídá. Přijdete o veškeré informace zaslané Romulany.
LaForge zatáhne za Datovo levé ucho.
PICARD: Aktivujte …
Náhle velitelským můstkem otřese silný výbuch. Celé obsazenstvo můstku je hozeno na zem. Sprška jisker odletí od řídícího stanoviště Wesleyho Crushera. Wesley je odhozen dozadu.
PICARD: … štíty, Date ! DATA: Snažím se, pane. RIKER: Všechny paluby, hlaste rozsah škod ! WORF: Kapitáne, Wesly Crusher je zraněn. Je zřejmě v bezvědomí.
Data opět sebere přesýpací hodiny, položí je na konzolu před sebou a zmáčkne nějaká další tlačítka. Pár sekund nehybně sedí a pak odloží přesýpací hodiny zpět na podlahu.
DATA: Štíty jsou nyní aktivovány, kapitáne. PICARD: Pozdě, ale přece. Worfe, zaměřte všechny fazery na velitelskou Romulanskou loď ! WORF: Ano, pane !
Worf zmáčkne pár tlačítek na pultu zbraňových systému.
PICARD: Date, převezmete řízení a proveďte úhybný manévr. DATA: Je mi líto, kapitáne, ale nemám nainstalován příslušný ovladač zařízení. PICARD: Tak si ho sakra nainstalujte ! DATA: Prosím, vložte Instalační implantát c.1 do mě právě nosní dírky. PICARD: Rikere, kde máme Datový instalační implantáty ? RIKER: Dál jsem je Jordymu. LAFORGE: [překvapeně] Co ?!?!? Myslel jsem , že je máš ty !!! PICARD: Date, nemáš instalovatelne ovladače zařízení uloženy v paměti? DATA: Negativní, pane. Prosím, vložte Instalační implantát c.1 do mě právě nosní dírky. PICARD: Date, NEMÁME váš Instalační implantát č.1 ! DATA: Nelze číst z jednotky „pravá nosní dírka“. Zrušit, Opakovat, Chyba? PICARD: Zrušit ! DATA: Nelze číst z jednotky „pravá nosní dírka“. Zrušit, Opakovat, Chyba? PICARD: No tak teda Chyba ! DATA: Aktuální nos je neplatný.
Data se nakloní nad řidiči pult a zmáčkne na konzoli pár tlačítek. Loď se najednou nakloní, obrázek Romulanskych lodi se posune na jednu stranu obrazovky a odněkud z lodi se začne ozývat vysoký hvízdavý zvuk.
LAFORGE: Date, co to ksakru děláte ?!?! PICARD: Rikere, máme číslo na Servis pro Data ? RIKER: Ano, pane, ale když jsem jim posledně volal, musel jsem dvě hodiny čekat, než jsem vůbec mohl s někým mluvit. A dotyčná osoba nebyla vybavena informacemi o modelu androida, jakým je Data. Ta ženská měla specializaci na průmyslové těžkotonážní roboty.
Najednou pohasnou všechny světla na můstku, obrazovka ztmavne a všechny známé zvuky větráku, pípání, motoru atp. zmizí. Po několika vteřinách se rozsvítí červené nouzové světlo. Data stojí u konzoly počítače, absolutně bez pohybu.
PICARD: Co se stalo ??? LAFORGE: [prohlíží řidiči stanoviště] Poručík Data způsobil Generální porušení ochrany jádra reaktorů. PICARD: Tihle androidi vypadají na první pohled báječně, ALE DOOPRAVDY JSOU NANIC !!!
Matně světlo transportního paprsků zazáří ve tmě a na můstku se zmaterializuje šest Romulanu v plně zbroji. Za chvíli na to se objeví sedmá postava Ferengijce.
FERENGIJEC: [s úšklebkem] Směl bych vám předvést nový Macintosh, Kapitáne?
/Meno autora textu sa nám nepodarilo vypátrať. Ale aj tak mu ďakujeme.