V časoch dávno minulých zrodila sa slovenská fantasy. A v časoch minuloročných zrodila sa možno nenápadná kniha, ktorá si dala za cieľ zdokumentovať jej začiatky.
Ak túžite po tom, aby táto jedinečná poviedková antológia zakotvila aj vo vašej knižnej poličke, stačí správne odpovedať na štyri súťažné otázky a mať trochu šťastia pri žrebovaní.
Na tento týždeň sme pre vás vybrali tajomné noci, rozprávkový piknik a zážitky s fantastickými filmami.
Na tento týždeň sme pre vás vybrali čarostudňu, modrý mesiac a vedecké experimenty s hračkami.
Tentokrát Pratchett do humornej fantasy detektívky drsnej školy vniesol aj poriadne zvučné prvky politického trileru.
Na tento týždeň sme pre vás vybrali cestu vlakom za hviezdami, lietanie v oblakoch a posledným dopravným tipom tohto týždňa je čístá scifi: bratislavské metro.
Na tento týždeň sme pre vás vybrali strašidelnú noc, besedu o fantastike a módnu prehliadku dobových šiat a účesov.
Na tento týždeň sme pre vás vybrali rozprávku o baníkovi, čaro objavov a dobrodružstvo v lese.
Na tento týždeň sme pre vás vybrali mini movie con, cestu do vesmíru a tajomný hrad.
Na tento týždeň sme pre vás vybrali strašidelnú prehliadku mesta, oživené legendy…
Kalendár
Vitajte pri prvom tohoročnom vydaní nášho prázdninového servisu. Na tento týždeň sme pre vás vybrali Draculových priateľov, povesti, legendy a rozprávkovú cestu so súťažami.
V minulom roku vyšlo na Slovensku v žánroch fantastiky od slovenských autorov takmer šesťdesiat kníh. Ktoré to boli, sa pozrieme práve teraz.
V tomto roku sa podarilo vydať už štvrtý diel série, a takýto úspech si zaslúžil oslavu.
Povedzme si úprimne, v Čechách slovenských autorov a ich tvorbu príliš nepoznajú. Preto je skvelou správou, že sa Slováci predsa len k susedom dostali. Môžu za to dvaja páni – Martin Králik a Leoš Kyša…
Dievča vs. štát. Jednu z najslávnejších antických tragédií si môžeme vďaka projektu Klasika v grafickom románe prečítať po slovensky vo forme komiksu.
Príďte knihy privítať spolu s vydavateľstvom a autormi na festival Comics Salón.
Exkluzívna kniha rozhovorov s poprednými slovenskými autormi fantasy vychádza čoskoro vo vydavateľstve Artis Omnis.
Tretie pátranie po najväčších záhadách a mystériách so slovenským záhadológom Milošom Jesenským, ktorému tentokrát sekundoval Petr Koutský, vnáša do mnohých záhadných javov či udalostí, ktoré majú spojitosť s našou krajinou, nové svetlo. A tiež aj nové pochybnosti.
Napriek tomu, že ide o knižnú prvotinu, autorka nie je slovenským čitateľom tak celkom neznáma. Dosiaľ sa však profilovala ako poviedkarka a účastníčka literárnych súťaží a so svojím prvým samostatným románom sa rozhodla vyjsť na verejnosť iba v tomto roku.
Po predstavovaní súťažných poviedok jarného kola teraz na nás všetkých zostáva radostná povinnosť – rozhodnúť o finalistoch.
Kniha o údolí plnom ľalií nie je slovenským čitateľom fantastiky neznáma. Dnes sa budeme venovať jej audioknižnej podobe.
Literárny Zvolen začal už svoj 29. ročník. Táto celoslovenská literárna súťaž aj v roku 2023 ponúka výhercom hlavnej ceny dlhodobý mentoring a tvorivý pobyt vo Zvolene spestrený bohatým sprievodným programom.
Každý rok na stránke Fandom.sk prinášame zhrnutie literárnych počinov slovenských autorov na poli fantastiky. Za vlaňajšok sme ich narátali skutočne obrovské množstvo.
Amerického autora píšuceho menom TJ Klune našinci poznajú najmä vďaka bestselleru Dom na azúrovom pobreží. Román Pod šeptajícími dveřmi je omnoho komornejší a romantickejší. Aj vážnejší.