“Do riti!” Michael si chytí čerstvú hrču na čele.
Temná rúra ventilačnej šachty zopakuje ozvenu jeho nadávky.
V sliepňavom svetle osobného reflektora sa pomaly pretláča nefunkčným potrubím. Ešte pár metrov. V hlave cíti tlak z nedostatku kyslíka, týra ho bolesť svalov zlenivených dlhodobým pobytom v šestinovej gravitácii.
Prstami prehrabáva jemnú kožušinku. Netuší, ako sa sem tá mačka dostala, na stanici sú všetky domáce zvieratá prísne zakázané. Asi prišla s nákladom, ako potkany na lodiach dávnych moreplavcov. O potravu má postarané, nikto neodmietne pohľad doširoka roztvorených mačacích očí podporený úpenlivým mňaukaním.
Pomaly uchlipkáva zo syntetickej kávy, potrebuje do tela dostať nejaký kofeín, aby počas tejto nudnej zmeny nezaspal.
Uvedomí si, že cíti jemné hryzkanie.
„Ty potvora!“ zhodí mačku na zem.
Z čokoládovej tyčinky, ktorú držal v ruke, aby zahnal odpornú chuť syntokávy, mu ostal len úbohý pahýľ. Zvyšok skončil, podľa čokoládou zafúľaných fúzov, v bruchu jednoznačnej páchateľky.
Ďalšiu sladkosť dostane až o mesiac, telesná diagnostika mu dnes namerala vysoké BMI.
„Okamžite poď sem!“ myseľ mu pripomenie dávnu spomienku – zviera treba potrestať okamžite, inak na priestupok zabudne.
Dôležitá časť spomienky sa však nezachovala. Kniha z ktorej pochádzala, bola o psoch.
Mačka vyskočí na riadiaci pult a zaprská. Michael sa rozoženie aby ju chytil, mačacie reflexy však prekonať nedokáže. Domáci miláčik prebehne po pulte, zavadí pritom o pár prepínačov.
„Systém ochrany pred mikrometeoritmi vypnutý,“ zahlási hlas známej pornoherečky, do počítača zámerne nahraný čisto mužskou osádkou stanice.
„Sakra, keby nás teraz niečo…“ stanicou zatrasie, hlavné svetlá zhasnú.
„Dodávka kyslíku zastavená. Palivové články bez energie. Poškodené čerpadlo v recyklačnej jednotke vzduchu,“ oznamuje zamatový hlas ako keby informoval o novej erotickej praktike.
Michael zatiaľ hľadá v bludičkovom svetle núdzového osvetlenia kabelu s náhradnými súčiastkami.
Z posledných síl vytlačí vetrací poklop a so zmäťou nepublikovateľných slov dopadne na dlážku. Nezranený je len vďaka milosrdnej príťažlivosti Mesiaca.
Prázdny skafander láka aj straší. Nemá na výber. Opatrne sa do neho nasúka, ignoruje fakt, že je o číslo väčší.
Obíde mŕtvy kontrolný panel prechodovej komory a s prudkým výdychom zrážajúcim sa na priezore prilby otočí koleso manuálneho otvárania.
Indikátor v skafandri zapípa varovanie a zmení farbu kontrolky na červenú.
„Aspoň mám nejaký kyslík,“ zamrmle pri pohľade na jednociferné číslo.
Vonku ho ožiari belasé svetlo Zeme aj s majestátnou Mačacou hmlovinou na pozadí.
Pár rýchlych skokov ho konečne dostane k recyklačnej jednotke vzduchu. Bleskovo odstráni kryt, popritom mrkne na stále nervóznejší ukazovateľ dostupného kyslíku.
“Času je dosť,” zašomre.
Odmontuje pokazené čerpadlo a naslepo siahne do brašny po náhradné.
Chvíľu neveriacky šmátra, potom ho zúrivo blikajúca nula na displeji množstva dýchateľného vzduchu donúti pozrieť sa dnu.
“Požičal som si náhradné čerpadlo, pri mačacom brlohu bol problém s kyslíkom. Zajtra ti ho určite vrátim,” spoznáva na lístku kolegov rukopis.
Z úst mu vykĺzne spŕška nadávok, ktoré už žiadna ozvena nezopakuje. Netuší, či chechtanie znejúce mu v ušiach je len halucinácia odumierajúceho mozgu, alebo má nejakú spojitosť so siluetou obrovskej mačky vypĺňajúcej oblohu.
- Toto je príspevok do súťaže mikropoviedok Ohnivé pero.
- Je publikovaný v pôvodnom stave, neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
- Súťažné poviedky sú publikované pravidelne, každý pondelok jedna až tri.
- Pevne stanovená uzávierka súťaže nie je, príspevky do každého kola prijímame priebežne, kým sa kolo nenaplní.
- Čiastkové uzávierky sú dvakrát do roka (jarné a jesenné kolo súťaže) a sú oznámené s dostatočným predstihom. Poviedky, ktoré prídu po uzávierke, sú po dohode s autorom presunuté do ďalšieho kola.
- O víťazovi daného kola rozhoduje porota.
- Vyhlásenie a odmenenie víťazov sa uskutoční po vyhodnotení daného kola, teda 2-krát ročne.
- Viac v pravidlách súťaže.
- Ak sa chcete súťaže zúčastniť, prečítajte si aj zoznam chýb, ktorých sa súťažiaci v Ohnivom pere dopúšťajú najčastejšie.
- Najnovšie aktuality o súťaži Ohnivé pero sa dozviete aj na facebookovskej stránke súťaže.