Ohnivé pero - jeseň 2024: Myslím si, že šaliem

ohnive pero

Je tu. Len ho neviem nájsť. Prehľadal som tu všetko. Niekoľkokrát. Ale naozaj tu niekde musí byť.

Určite sa presúva. Čaká na jednom mieste, potom odskáče na iné a sleduje ma.

Vysmieva sa mi. Ten sprostý zvuk mi zapĺňa celú hlavu. Predstavujem si, že držím v ruke nôž, jeho čepeľ sa mi zabára do oboch uší a prichádza vytúžené ticho.

Ale je to len moje zbožné želanie.

„Pomôžte mi! Chyťte ho!“ kričím, no nik mi neodpovedá.

Iba on. Ten malý zelený hajzel. Keď ho konečne nájdem, tak mu tie miniatúrne husličky otrieskam o hlavu!

Už to dlhšie nevydržím. Myslím si, že šaliem.

Môžeš si za to sám.

Čo to bol za hlas? Kto je tam?

Ja.

Žeby to prehovoril on?

„Daj mi pokoj!“ kričím.

A ty si dal pokoj tomu chlapcovi?

Zase? Už som sa toho napočúval dosť. Neodpovedám. Vnútri duše viem, že som chcel iba pomôcť.

Vraj pomoc, pokračuje hlas. Doslova si z neho urobil bábku.

Myseľ mi zaplnia obrazy. Dielňa. Píla. Tesárske vrtáky. Poleno. A… chlapec.

Chudák Pinoccio.

„Buď už konečne ticho!“ Nemôžem počúvať to nekonečné obviňovanie.

Hlas stíchne. Zase počujem iba to hnusné vrzúkanie svrčka.

A krik. Jeho bolesť sa pretavuje do tisícov vrtákov, ktoré do mňa prenikajú ako do dreva.

Už viac nemôžem.

Vstanem, ani neviem, čo robím. Šialenstvo prevzalo kontrolu nad mojím telom.

Blížim sa k mrežiam cely. Vnímam ich len matne, v ušiach mi stále znie krik a fidlikanie.

Kakofónia utrpenia dosiahne vrchol. Päste zovrú chladné tyče.

Hava mi prudko vystrelí oproti nim.


Z tmavého kúta cely sa vynorí svrček, zloží slák a zaklapne veko na puzdre.


  • Toto je príspevok do súťaže mikropoviedok Ohnivé pero.
  • Je publikovaný v pôvodnom stave, neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
  • Súťažné poviedky sú publikované pravidelne, každý pondelok jedna až tri.
  • Pevne stanovená uzávierka súťaže nie je, príspevky do každého kola prijímame priebežne, kým sa kolo nenaplní.
  • Čiastkové uzávierky sú dvakrát do roka (jarné a jesenné kolo súťaže) a sú oznámené s dostatočným predstihom. Poviedky, ktoré prídu po uzávierke, sú po dohode s autorom presunuté do ďalšieho kola.
  • O víťazovi daného kola rozhoduje porota.
  • Vyhlásenie a odmenenie víťazov sa uskutoční po vyhodnotení daného kola, teda 2-krát ročne.
  • Viac v pravidlách súťaže.
  • Ak sa chcete súťaže zúčastniť, prečítajte si aj zoznam chýb, ktorých sa súťažiaci v Ohnivom pere dopúšťajú najčastejšie.
  • Najnovšie aktuality o súťaži Ohnivé pero sa dozviete aj na facebookovskej stránke súťaže.

21. októbra
Lucia Lukaščíková