Ohnivé pero - jar 2024: Červený trpaslík

ohnive pero

Červený trpaslík ovládol celu Plochozem. Ľudia boli vystrašení, nevedeli kam sa majú ukryť, bolo to ako ničota. Všetko požieral svojimi veľkými ústami, puste, moria jazera, rieky, a dokonca aj zvieratá. Ľudia sa báli, ze prídu o život aj oni. Na nich si nedovolil. Ktovie prečo. Ak mu nič nedáme, zozerie aj nás, šepkali si. A tak mu začali nosiť kamene. Aj trávu, bylinky a balvany. Tým však pohrdol… a ľudia ostali v úžase- mysleli si- keď je toto- teda zvieratá a pije moria, prečo neje aj kamene? Tak išli za veľkým Majstrom času a spýtali sa ho- prečo Červený trpaslík neje aj kamene? Nemá zuby? A múdry starec im odpovedal- to nie, ale stalo sa voľakedy to, že sa prejedol kameňov a bolí ho odvtedy zub. A co keby sme mu ho vytrhli? Uvažovali- ale čim? Nemáme ani kliešte, ani nič. Múdry majster času im odvetil – pripravte špeciálnu kasu, aká sa pripravuje na bolesť zubov a to mu dajte- snáď už nič nebude zrat okrem pre neho potrebných látok. A ľudia začali miesiť kasu, všetci obyvatelia Plocho zeme, len aby Červený trpaslík mal čo zjesť a aby mu dobre bolo. Varili tri dni a tri noci. Potreli to po celej tej Plochozemy a ukryli sa do príbytkov. O dva dni vyšli všetci Plochozemstania von, a masa bola zjedená. Hurá podarilo sa- jasali. Odteraz nám nebude požierať zvieratá ani piť vodu z riek, ale bude piť a jest pre neho potrebne latky. A podarilo sa. Odvtedy sa už nič také nestalo a obyvatelia Plochozeme boli šťastní a spokojní.


  • Toto je príspevok do súťaže mikropoviedok Ohnivé pero.
  • Je publikovaný v pôvodnom stave, neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
  • Súťažné poviedky sú publikované pravidelne, každý pondelok jedna až tri.
  • Pevne stanovená uzávierka súťaže nie je, príspevky do každého kola prijímame priebežne, kým sa kolo nenaplní.
  • Čiastkové uzávierky sú dvakrát do roka (jarné a jesenné kolo súťaže) a sú oznámené s dostatočným predstihom. Poviedky, ktoré prídu po uzávierke, sú po dohode s autorom presunuté do ďalšieho kola.
  • O víťazovi daného kola rozhoduje porota.
  • Vyhlásenie a odmenenie víťazov sa uskutoční po vyhodnotení daného kola, teda 2-krát ročne.
  • Viac v pravidlách súťaže.
  • Ak sa chcete súťaže zúčastniť, prečítajte si aj zoznam chýb, ktorých sa súťažiaci v Ohnivom pere dopúšťajú najčastejšie.
  • Najnovšie aktuality o súťaži Ohnivé pero sa dozviete aj na facebookovskej stránke súťaže.

15. apríla
Lesana Královičová