Ohnivé pero - jar 2024: Pištoľka

ohnive pero

V prísne stráženom komplexe sa schádzajú tí najpovolanejší. Experti na najrôznejšie zbrane. Všetko od chladnej ocele po najnovšie ostreľovacie pušky a mínomety. Samozrejme, že to nie je pre verejnosť. Hypermoderné technológie a hlúpe ruky, to nikdy nebola dobrá kombinácia.

Jedna z moderných zbraní však vyniká. Poloautomat, ktorý má len okolo tristo gramov, vrátane 120 kusov nábojov. Niečo tak malé a zároveň smrteľné.

Vysoko postavený generál si zbraň okamžite všíma a pýta sa naň jej autora.

„Ako ste mohli dať dohromady niečo takéto?“

„Miniaturizácia. Zmenšil som zbraň a náboje. Je to možné vďaka uhlíkovým vláknam a nanotechnológi­ám, pane.“

„Čo dokáže?“

„Dokáže sa perfektne kombinovať s ostreľovacími puškami. Sniper použije pušku na väčšiu vzdialenosť, proti prioritným cieľom. Túto zbraň zas použije na vlastnú bezpečnosť. Môže sa ľahko prenášať, a aj keď munícia neprejde cez všetko, strelec sa s ňou môže nielen ubrániť, ale aj útočiť na krátku vzdialenosť na viac cieľov naraz, a nespustí pri tom poplach.“

„Výborne, o to bude rozhodne záujem, ak sa dokáže vytvoriť vo vhodných počtoch, a samozrejme, ak nebude problém s muníciou.“

Úplne iná zbraň však nie je vôbec všímaná. Plastová pištoľka je nenápadná a pôsobí obyčajne. Generál si ju taktiež nevšíma, a skôr si prezerá nové mínumety.

„Čo dokáže?“ pýta sa autorky zbrane jeden z návštevníkov.

„Je nenápadná.“

„Nenápadné zbrane mám rád.“ odpovedá a vyberá z vrecka malé tlačidlo. Stláča ho.

Naraz vybuchuje hneď niekoľko častí komplexu. Viac výbušnín exploduje súčasne a vzduchom lietajú trosky. Kto môže, ten si líha na zem a kryje hlavu.

Autorka malej pištoľky po ňom nestrieľa, aj keď by mohla. Skrýva sa a vyčkáva, kým celú situáciu vyrieši niekto iný a toho chlapa neodpraví.

„Prečo si nevystrelila zo svojej zbrane, aby si ho zneškodnila?“ pýta sa generál.

„Potom by ho nikto nemohol vypočúvať.“

„Nikto ho ani nevypočúval. Pár guliek ho dostalo na iný svet.“

„Moja zbraň nie je na guľky.“

„Na čo potom je?“

„Väčšinu ľudského tela tvorí voda. Táto zbraň časť tejto vody premieňa na H2O2, peroxid vodíka. Po krátkej chvíli sa tento proces otočí a zbraň je tak takmer nevystopovateľná.“

„Čo to presne znamená?“

„Telo sa začne rozpadávať v ohromných bolestiach.“

„Mala si to na neho použiť.“

„Nie. Mala som to použiť len na teba a na všetkých, ktorí prežili.“

Po chvíli vychádza zo zbytkov komplexu len jeden človek. Mladá žena, ktorá prenáša niekoľko menších predmetov vo svojej malej kabelke.


  • Toto je príspevok do súťaže mikropoviedok Ohnivé pero.
  • Je publikovaný v pôvodnom stave, neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
  • Súťažné poviedky sú publikované pravidelne, každý pondelok jedna až tri.
  • Pevne stanovená uzávierka súťaže nie je, príspevky do každého kola prijímame priebežne, kým sa kolo nenaplní.
  • Čiastkové uzávierky sú dvakrát do roka (jarné a jesenné kolo súťaže) a sú oznámené s dostatočným predstihom. Poviedky, ktoré prídu po uzávierke, sú po dohode s autorom presunuté do ďalšieho kola.
  • O víťazovi daného kola rozhoduje porota.
  • Vyhlásenie a odmenenie víťazov sa uskutoční po vyhodnotení daného kola, teda 2-krát ročne.
  • Viac v pravidlách súťaže.
  • Ak sa chcete súťaže zúčastniť, prečítajte si aj zoznam chýb, ktorých sa súťažiaci v Ohnivom pere dopúšťajú najčastejšie.
  • Najnovšie aktuality o súťaži Ohnivé pero sa dozviete aj na facebookovskej stránke súťaže.

19. februára
Mária Nováková