Ohnivé pero - jeseň 2023: Nedostatočný level

ohnive pero

Táto hra je divná. Málo originality, dosť zlá grafika, na výkonnom železe to nejde plynulo. Jasné, nemôžem hodnotiť hneď od začiatku, treba sa do toho skúsiť vcítiť. Aspoň takto to spomínal Boris. Ach, Boris a tie recenzie pre neho. Raz mi dá AAA titul, kde to jednoducho šliape a od komorného začiatku po veľkolepé finále je to pecka. Dobré questy, logické kombinácie… veľa kombinácii. Už len to, čo zoberiem do rúk, ovplyvňuje príbeh. Ale tuto? Zatiaľ tu mám nejakého divného chlapa, ktorý hláškuje totálne koniny. Nič sa nedeje, ale on to musí komentovať. Anglický dabing býva väčšinou fajn, vrátane doprovodných zvukov, ale toto je jednoducho zlé.

Takže… tu sa ma pýta, či chcem ísť naľavo alebo napravo. Však kam idem, tam idem, nie? Či je to nafigu naskriptované? Pár metrov dozadu som narazil na nejakého vodcu banditov s jedinou hláškou a len čo som sa schoval za najbližší strom, išiel preč a poklad nikto nestrážil. Zlatá truhlica, do ktorej by sa vošlo prasa, a je tam opasok s obranou nula. Keby som vedel zdvihnúť tú prázdnu truhlicu, tak by som si takých opaskov kúpil milión. Ale nie, truhlicu musím nechať na mieste a môžem si vymeniť svoj opasok s obranou jeden za opasok s obranou nula. Paráda!

Hmmm, niečo nie je v poriadku. Nepustí ma ďalej. Čo s tým je? Tak moment, ono to asi chce…

  • * *

Neverím vlastným očiam. Kde to som? Bol som pred monitorom a teraz som… kde? V tejto hre? Kde mám… čokoľvek? Sakra! Do… ja to môžem… to je nejaká rozšírená realita, alebo čo za sprostosť? Ako môžem byť kdesi v lese? V ruke mám… zaujímavé. Opasok s obranou jeden. Takže som vymenil opasok a presunul som sa z Bratislavy do hnusného rozpixelované­ho lesa?

Takže… mám na sebe akési látkové brnenie, ktoré divne vŕzga. Na hlave prilbu, cez ktorú skoro nevidím, lebo ju niekto nadizajnoval tak, aby ten, kto ju nosí, nevidel všetky tie obrovské pixely? V ruke meč, ktorý svieti ohnivými farbami. Ten meč… horí? Kamera je tak príšerná, že to ani nebolo vidno, tak načo to robili? Je chladný, i keď je na ňom oheň. Čo viem, tak niečo zabiť s ním dosť trvá. Žiadne badass vybavenie. Čo tu ešte máme… nohavice, topánky a to je asi tak všetko.

Niekto sa blíži. Bandita? Nie, to je… akási mucha? Alebo netopier? Je to malé a ide to na mňa. Alebo je to nejaká vážka? Hýbe sa to dosť chaoticky, ale má to nad sebou healthbar. Tak čo, seknem to mečom. Uvidíme, čo to spraví. Zatiaľ je celá hra o tom, že do niečoho treba udrieť. Nič viac. Tak… a tam máš! Super, odčítalo to asi pätinu zdravia tomu tvorovi. Sakra, sivé na sivom, ako to mám poriadne vidieť? Ale búcham a búcham. Ešte tretina, lebo som dal akýsi critical hit. Teraz miss, zase miss, ďalší miss. Výborne, len tak ďalej a tá malá muchovitá potvora zabije mňa. Hurá, už len trochu. Siedmy miss, ôsmy miss… a teraz hláška, že by som mal mať vyšší level… v búchaní… do muchy? Ako… seriously?

Konečne. Mucha skapala. Z nej automaticky vypadáva ťažké obojručné kladivo. A ďalšie. Elixíry, malý štít… a tretie kladivo? Ako môže mať v sebe mucha tri kladivá? Však to ako keby mi pri robení praženice z vajca vypadla Eiffelovka. To je dobrá sprostosť. Snažím sa chytiť kladivo, ale nejde to. Málo sily. Do ruky to nedám, ale do príručnej batožiny úplne bez problémov. To je dobrá hovadina! Ak nájdem plavecký bazén, tak si ho tam dám tiež.

Tu mi niečo bliká. Epický quest? Samozrejme. Ako inak. Pozbierať nejaké listy, dačo s nejakým vzdialeným mestom, zachrániť svet a skombinovať modrú a červenú fľaštičku. Kto toto vymyslel? Takže je úplne jedno, či zachránim svet, alebo skombinujem dve tekutiny? Vlastne nie, k tomu miešaniu tekutín je viac textu, ešte aj nejaké audio. Počúvam to. Niečo o energetických poliach, mane, osude a akomsi kmeni, ktorý… čo to má spoločné s tým, že zmiešam modrú a červenú? Nechávam tak.

Postupujem ďalej. Čakám muchu, ale mucha nikde. Len prechod cez les, ktorý sa veľmi nemení. Hnusná ružová šípka mi ukazuje, že na ceste, po ktorej môžem ísť iba rovno, mám ísť rovno. Díky, fakt díky. A teraz zmena. Z ničoho nič končí les a začína púšť. Hneď vidno pyramídu. Sivozelená je nahradená sivožltou. Hlavný dizajnér, ktorý asi ešte chodí na strednú školu, má rád sivú. Púšťa sa epická hudba, ktorá sa skladá z bubnov a… bubnov. Super. Vchádzam do pyramídy a nachádzam kostlivca. Trieskam ho mečom a… on padá? Rozsypal sa? To má menej bodov života ako mucha? Alebo má ten meč nejaký špeciálny bonus proti nemŕtvym? Alebo je to nejaký bug? Super, beriem pár mincí, ktoré netuším, kde schovával, a narážam na… bug? Chápem, že v pyramíde môžu byť chrobáky, ale prečo tento vyzerá skôr ako legendárny Volkswagen, než ako reálny púštny chrobák?! Už mu chýba len ŠPZtka. Moment, to nie je auto. To je akási divne urobená textúra. Alebo to dávalo dohromady nejaké AI? Niekto dal dohromady rôzne obrázky chrobákov a nevšimol si, že okrem fauny je tu aj automobilová klasika? To je ako keby dal niekto k očiam princezien aj oko tornáda.

Kobky, plne funkčné výťahy po tisíckach rokov, vo veľkej truhlici je mapa k pokladu, ktorý je… desať krokov vľavo? Čože? Takže teraz sa očakáva, že budem študovať mapu, a… objavuje sa iná šípka. Sivá. Vedie priamo k svetielkujúcemu predmetu, ktorý sa nedá minúť. Idem tam. Hmm, maličká truhlička. Vošlo by sa do nej jedno mlieko, dva rožky a plechovka s pivom. Otváram. Teda, to ma podrž! Obojručák! Väčší brácho Excalibru. Ty jo, to je pecka. Niekto sa s tým vyhral. Tá textúra meča má viac bodov ako hlavná postava a žiari tak, že by som si hneď menil jas na monitore. Pozerám si nejaké čísla v inventári. +20% rýchlosť útoku, omračujúci útok, bonus 200% proti nemŕtvym, bonus 200% proti živým, bonus 200% proti démonom, bonus 200% proti… dáka divná rasa, ktorá sa zatiaľ nespomenula. Proti čomu to nemá bonus? Proti tým muchám? Spĺňam silu, obratnosť, charizmu… načo mi je charizma, keď chcem používať meč? Nespĺňam level. Treba level 14, ja mám… skoro 14. Chýba pár bodov. Nuž, ide sa na skúsenosti. Odkladám epický meč a hľadám kohokoľvek, kto mi dá nejaké skúsenosti. Ďalší kostlivec, to je… 2 body? Len? Koľko bolo za tú muchu? Hľadám čo sa dá, ale nič. Prázdno. Idem ďalej a nachádzam akúsi strigu. Tá striga má monológ. Chce zničiť svet a tak. Okej, pohodička. Idem na ňu s mečom, ale nič to nerobí. Zato po mne hádže malé divné svetielka a moje zdravie ide do hája. Ustupujem. Život sa obnovuje. Neskutočne pomalšie ako v iných hrách, ale funguje to. Idem znovu? Trieskam ju, ako sa len dá, ale nemá to žiadny efekt. Asi sa jej tiež obnovuje život. Musím ísť na to inak. Ten meč… ten by to dal. Prezerám si healthbar tej strigy. Píše, že je to živá bytosť, zároveň je nemŕtva a ešte je to aj démon a akési divné slovo, čo je aj na meči. Tak to ju tresnem a hotovo. Len nemám level.

Pozerám questy. Modrá a červená dohromady? Tak prečo nie? Zmiešam to a mám z toho žltú tekutinu. Nemala by byť z modrej a červenej fialová? Vypijem to. Presúva ma to do nejakej divnej kobky s hlavolamom. Otázka… v ktorej africkej krajine, začínajúcej sa na E, ktorá je medzi Sudánom, Lýbiou a Izraelom, je najviac pyramíd? To si robia prdel. Možnosti: Egypt, Etiópia, Eukalyptus. Eukalyptus je odkedy krajina? Stláčam Egypt. Získavam nový level, novú vlastnosť s menom witch berserker ultimate powerhouse slayer… a opasok s obranou 2.

Mám dosť. Beriem meč, seknem tú strigu dvakrát. Svetielka ako v Las Vegas. A koniec? Som v prázdnote. Z recesie si dávam opasok s obranou 2 a neveriacky sa dívam na monitor a na Borisa, ktorý sa na mne rehoce. Ešte sa pýta, či chcem aj pokračovanie.


  • Toto je príspevok do súťaže mikropoviedok Ohnivé pero.
  • Je publikovaný v pôvodnom stave, neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
  • Súťažné poviedky sú publikované pravidelne, každý pondelok jedna až tri.
  • Pevne stanovená uzávierka súťaže nie je, príspevky do každého kola prijímame priebežne, kým sa kolo nenaplní.
  • Čiastkové uzávierky sú dvakrát do roka (jarné a jesenné kolo súťaže) a sú oznámené s dostatočným predstihom. Poviedky, ktoré prídu po uzávierke, sú po dohode s autorom presunuté do ďalšieho kola.
  • O víťazovi daného kola rozhoduje porota.
  • Vyhlásenie a odmenenie víťazov sa uskutoční po vyhodnotení daného kola, teda 2-krát ročne.
  • Viac v pravidlách súťaže.
  • Ak sa chcete súťaže zúčastniť, prečítajte si aj zoznam chýb, ktorých sa súťažiaci v Ohnivom pere dopúšťajú najčastejšie.
  • Najnovšie aktuality o súťaži Ohnivé pero sa dozviete aj na facebookovskej stránke súťaže.

2. októbra 2023
Stanislav Hoferek