Bizarro fiction alebo bizarná fikcia je moderný literárny žáner, ktorý rúca zaužívané poriadky, snaží sa prekvapiť, ohromiť, šokovať, ale predovšetkým pobaviť. Všetko je tam čudné, spájajú sa prvky absurdity, surrealizmu, humoru a satiry. Bizarné príbehy sú zábavné a inteligentné, ale aj strašidelné, postapokalyptické, odporné, prípadne ich kombinácie. Bizarro autori sa neboja skúmať a ihrať s nápadmi, poskytnú vám neopakovateľný pocit úžasu.
Podporiť tento projekt môžete aj vy, stačí ak kliknete na tento link.
Ochutnajte domácu fantastiku
Dosť bolo exotiky!
Radšej ochutnajte domácu fantastiku okorenenú bizarnými prvkami.
Asi by ste poriadne vyvalili oči, keby sa Vám nemluvňa prihovorilo chrchľavým hlasom starého chlapa. Alebo keby ste vošli do kaviarne a za stolom by sedel starý Epson (tlačiareň), kábel už nosí len z frajeriny, a kôň v slušivej veste. Či keby Vás veľký ružový červ (či čo to vlastne) prehováral, aby ste si na niečom pochutnali. A čo by ste povedali na to, keby sa dôchodcovia z vokálneho zboru rozhodli vylepšiť svoj hlasový fond obetovaním svojich starých životov (za nové). A vedeli ste, že hyperkvantový generátor Mechlenovej peristaltiky chronospatického poľa je laicky povedané časostroj? Podobné a iné úžasné veci si prečítate v našom zborníku, ak podporíte projekt bizarro fikcie.
O kvalitný výber poviedok sa postarala výberová komisia – Beáta Takáčová, Radoslav Kozák a Martin Šugár.
Na zborníku sa podieľalo 22 zvučných mien, medzi nimi legenda slovenskej scifi Tono Stiffel, víťazka Ceny Karla Čapka Lenona Štiblaríková, víťazky súťaže Martinus Cena Fantázie Anna Olejárová a Beáta Takáčová, či známy standupový komik Martin Hatala, ktorý vytvoril aj nádhernú obálku a ilustrácie. Jeho príbeh Lapač snov, tentoraz vôbec nie humorný, zborník otvára.