Nemyslela som si, že sa sem ešte niekedy vrátim. Odkedy zomrela stará mama, nebol na návštevu jej domu dôvod.

„Aké si znamenie?“

Za štyrmi horami a piatimi dolinami stálo Zlaté kráľovstvo. Býval v ňom kráľ so svojou dvadsaťročnou dcérou Annou.

„Prečo práve vešiaky?“ opýtal sa Vojto. Mal v sebe už štyri pivá a nejakú tú malinovicu, preto jeho otázka znela skôr ako pršoprávevšaky.

Plán VDX-1100 ukončený. Skontrolovať pozíciu lode IPO 3306. Loď IPO 3306 sa nachádza…

Strašidlu sa v hlave prehráva tá istá slučka. Fantazírovanie ho uspokojuje, vďaka nemu má výbornú náladu.

Zápas trval nekonečne dlho. Tieň palice sa pohol takmer o dĺžku dvoch ramien.

Generál Bielik za vrchstolom bubnoval prstami. Okolo neho sedeli v dekorovaných uniformách dôstojníci generálneho štábu. Všetci mali chmúrave tváre.

Bola to veľká nádhera. Starý hotel Klementín žiaril.

Pravítko a Kružítko stáli před vchodem do trůnního sálu čaroděje Kruhoděje.

Vo vnútri sedí mladá dievčina a vyšíva. Navonok pôsobí vyrovnane, no dlhé dni jej znepríjemňuje samota. Ibaže to nie je jediná vec, ktorá ju sužuje.

Nad mestom sa rozprestrel sivý závoj , vtáky stíchli , pred domami sa naskladali autá a budú čakať celú noc kým zas na druhý deň neposlúžia svojim majiteľom.

„ZEN2309, začněte sezení,“ řekla chvějící se Nari. Ve zšeřelém půdním bytě se právě přihlašovala na pravidelné setkání se svou AI psychoterapeutkou.

Jedného rána sa Chavier Silik prebudil s neodolateľnou túžbou zahrať niečo na klavíry.

Jestvujú hranice za ktorými motýle strácajú svoje svetlo a stávajú sa morami. Ide o hranice, ktoré sú ľudskému pohľadu len málo známe.

Bylo mi špatně. Uvědomil jsem si, že mi není dobře vlastně už několik dní, ale dřív jsem si toho nevšímal.

Za záchranármi zaklapli dvere a Lars Aspensen zostal s telom sám.

Utíkám z kopce od kostela po kamenné dlažbě, bojím se, srdce mi buší a nemůžu dýchat. Chci běžet dál, a jsem paralyzovaná strachem.

Nad dedinským kostolom vykukla dúha , jej farby spektra okrášlili krajinu, aj kríž na vežičke sa stal prívetivejším, zvon začal zvolávať veriacich na omšu.

Riasy sa rozkývali a natiahli jazyky k hybkému telu, ktoré sa cez ne chcelo predrať.

Denník Fandom SK vyhlasuje druhé tohoročné kolo súťaže mikropoviedok Ohnivé pero – jeseň 2024.

Kto vyhral 34. kolo súťaže?

Bezpečie je ilúzia. Podľa mňa je denná existencia rovnako nebezpečná, ako adrenalínové športy.

Slnko bolo vysoko na oblohe. Hladné supy netrpezlivo krúžili vo vzduchu.

Jablko se skulilo z hrotu dýky, na kterém dosud spočívalo napíchnuté, a zadunělo o desku dřevěného stolu.

Nawang zabodol cepín do ľadu, a pohýbal pazúrmi na nohe. Bola ukrutná zima. Nad posledným výškovým bivakom ich čakal ešte krátky úsek kolmého stúpania po zvetranej skale.

Majestátna plachetnica sa knísala na vlnách oceánu. Kapitán sa rozhliadal po obzore. Počasie mu prialo. Dnes by to mohlo vyjsť.

Nad prázdnou ulicou sa klenul mliečny pás hviezd. Okolím sa šíril vibrujúci cvrkot svrčkov.

Prebudil ma dážď v mojej izbe. Dlho už nepršalo. Počúvala som klopkanie a napadlo mi, aké by to bolo kdesi nenormálne.

Vstávám ve dvě odpoledne a hlava mě bolí jak sto čertů. Zpoza záclon do pokoje prosvítá sluneční světlo a mně se z něj dělá špatně.

Len čo zaklopal na dvere, zvnútra zaznel dupot nôh a vráta sa zakrátko roztvorili dokorán.

Tu vonku, pri Cloaca Maxima, bolo najbezpečnejšie. Respirátory boli staré a prepúšťali zápach, ale už sme si ho prakticky neuvedomovali. Dýchali sme slobodu, a to bolo najviac.

ZADAJTE HESLO, žobre opäť počítač, svoju žiadosť okorení kopou hviezdičiek blokujúcich vstupné pole.

Stála na studenej dlážke chrámu. Sudcovia sedeli v polkruhu pred ňou. Zamračene si ju premeriavali spoza vyvýšených pultov.

Na rozvalinách mrakodrapu sedel muž. Vo svetle mesiaca sledoval snehové vločky ako ticho padajú na ruiny mesta.

Pohovka sa podo mnou prehýbala. Sedela som v budove, ktorú som nazývala dočasným útočiskom.

Červený trpaslík ovládol celu Plochozem.

Sofia sa znovu obzrela a srdce jej zovrela úzkosť. Bol stále za ňou. Muž v čiernej vetrovke.

Zuzane sa zamarilo, že pri dverách niekto stojí. Ten pocit nebol nový. Prvýkrát si ho uvedomila asi pred troma dňami.

Spánok je fuč. Srdce mi bije ako zvon. Rýchlo vstávam z postele, trielim do detskej izby.

„Uznám, nie sme ani najlepší, ani najmúdrejší… ale robíme s tým, čo máme.“

Vošiel som do kancelárie a usadil sa za stôl. Zo zásuvky som vytiahol spis. Na prvej strane sa nachádzala fotografia, meno, dátum a miesto narodenia a rovnaké informácie o matke.

Před závěrečnými zkouškami třetího ročníku Kouzelnické Akademie byla Karolína nervóznější než obvykle.

Když byl Rijen ještě malý kluk, mnohokrát tuhle hru hrál s dětmi. Posedali si do kruhu a jeden z nich byl vlk.

Vitajte pri sledovaní ďalšieho dielu relácie Navarme si exotiku. Som vaša moderátorka Arven Nimrondel, sprievodkyňa kulinárskymi zážitkami.

Tlumená hudba, svíčky, drink dle vlastního gusta a dvacetkrát pět minut. To byl plán tohoto večera.

Meč, ukovaný z mäkkého materiálu, sa odrazil od krku. Zanechal nepatrný zárez a trestanec vyrazil bolestivý škrek.

Drahý příteli. Prošel jsem si výsledky vašeho výzkumu vskutku pečlivě. Bez přehánění jsou doslova fascinující.

Pohřeb. Kdysi smutná událost, dnes způsob, jak se setkat se známými a užít si naposledy zemřelého, než bude jeho tělo změněno rozkladnými procesy na biomasu a duše očištěna.

V miestnosti osvetlenej veľkými gotickými oknami sedí na drevených stoličkách dvojica pánov. Za normálnych okolností by tu sedeli traja, ale dnes, aj podľa ich slov, nenastali normálne okolnosti.

Traduje sa taká legenda, niektorí to možno nazvú povedačka. Stalo sa to dávno, Island už dostal meno od boha ohňa a chaosu Lokiho.

Zase je tu ráno. Časť vody z malého vedra používam na očistenie svojej tváre a druhou hasím smäd.

Tieňové postavy vysokého vzrastu tancujú vôkol modrého koberca.

V miestnosti plnej mužov v plášťoch stoja vedľa seba dvaja ľudia, ktorí do kolektívu očividne nezapadajú.

„Zlatko! Prišiel ti virtuálny sen!“ Juraj si bez slova vzal obálku. Že zlatko, pomyslel si. Keď ju pred dvoma mesiacmi našiel s milencom v posteli, tak zlatkom asi nebol

Bojovná princezná práve získala všetko, na čom jej záležalo. Je pasovaná za elitného rytiera i za najvyššiu veliteľku spojených armád súčasne.

„Neverím, že som sa na toto dal.“ Denis si s nedôverou premeriaval eskalátor smerujúci dolu.

Ručičky zlatých hodiniek pomaly tikali smerom k hodine dvanástej. Ich návrat do náprsného vrecka sprevádzalo zacinkanie retiazky.

Kapitán chcel začať pracovnú zmenu pozitívne.

Agur si sadla na kameň blízko prameňa. Čerstvo uloveného tundrového zajaca odložila nabok, spolu s otiepkou dreva a oštepom.

V prísne stráženom komplexe sa schádzajú tí najpovolanejší. Experti na najrôznejšie zbrane.

Bohovia sú mŕtvi. Prvý zomrel boh lásky a posledný boh nádeje.

Ticho a nádherný pokoj. Ponorený do snov prehľadávam časové obdobia.

Cyprián se potil tak, že mu jednotlivé krůpěje stékaly po tváři.

'Tento job sa mi zdal bezpečný. To bol jeden z dôvodov, prečo som ho zobral. Až dodnes to boli peniaze skoro za nič. Uvádzanie klientov, tam je to, tam zase ono … Až dodnes.

Josač má pred očami niekoľko kníh. Všetky už prečítal. Nemá z nich čo získať, neovplyvní to jeho život.

Denník Fandom SK vyhlasuje prvé tohoročné kolo súťaže mikropoviedok Ohnivé pero – jar 2024.

Recenzia – Joker: Svět (komiks)

Recenzia – Joker: Svět (komiks)

Ochutná gothamský princ zločinu české pivo?

18. 10. 24
Fandom.sk

Recenzia – Denisa Lesniaková: Armáda temnoty a smrti

Recenzia – Denisa Lesniaková: Armáda temnoty a smrti

Kráľovstvo Pendragon má novú kráľovnú. Tá sa rozhodla vyhlásiť vojnu svojim susedom. Priamym dôsledkom je povolávací rozkaz do každej rodiny. 

17. 10. 24
Fandom.sk

Súťaž o knihu - Dotyky budúcnosti 2

Súťaž o knihu - Dotyky budúcnosti 2

Ak túžite po tom, aby táto jedinečná poviedková antológia zakotvila aj vo vašej knižnej poličke, stačí správne odpovedať na štyri súťažné otázky a mať trochu šťastia pri žrebovaní. 

16. 10. 24
Fandom.sk

Recenzia – Tom Gottwald: Polibek Choroby

Recenzia – Tom Gottwald: Polibek Choroby

Stalo sa to v roku 1908. Na Sibíri sa objavilo záhadné ochorenie. 

15. 10. 24
Fandom.sk

Ohnivé pero - jeseň 2024: Ženích

Ohnivé pero - jeseň 2024: Ženích

Za štyrmi horami a piatimi dolinami stálo Zlaté kráľovstvo. Býval v ňom kráľ so svojou dvadsaťročnou dcérou Annou. 

14. 10. 24
Fandom.sk

Ohnivé pero - jeseň 2024: Znamenie leva

Ohnivé pero - jeseň 2024: Znamenie leva

„Aké si znamenie?“

14. 10. 24
Fandom.sk

Ohnivé pero - jeseň 2024: Rozlúčka

Ohnivé pero - jeseň 2024: Rozlúčka

Nemyslela som si, že sa sem ešte niekedy vrátim. Odkedy zomrela stará mama, nebol na návštevu jej domu dôvod. 

14. 10. 24
Fandom.sk

Batman – Legendy Temného rytíře: Tváře a jiné příběhy (komiks)

Batman – Legendy Temného rytíře: Tváře a jiné příběhy (komiks)

Ďalšia nálož deväťdesiatkového Batmana. Tentokrát rovno v trojici príbehov. 

11. 10. 24
Fandom.sk

Recenzia – Lucie Lukačovičová: Chrám Azylu

Recenzia – Lucie Lukačovičová: Chrám Azylu

Život agenta Azylu bojujúceho s paranormálnymi javmi, duchmi a podivnými bytosťami býva rušný. 

10. 10. 24
Fandom.sk

Predstavujeme – Zdenka Kollárová: Vaky

Predstavujeme – Zdenka Kollárová: Vaky

V týchto dňoch vychádza vo vydavateľstve Artis Omnis románová prvotina slovenskej publicistky a poviedkarky Zdenky Kollárovej. Jej dystopická scifi má názov Vaky. 

9. 10. 24
Fandom.sk

Rozhovor: Spisovateľka Kristina Haidingerová rozpráva o svojich upíroch

Rozhovor: Spisovateľka Kristina Haidingerová rozpráva o svojich upíroch

Z upírov, krutých a nemilosrdných bytostí, sa stali trblietaví milovníci. Kristina Haidingerová z nich spravila znovu to, čím boli kedysi… 

8. 10. 24
Fandom.sk

Ohnivé pero - jeseň 2024: Vrah Evy

Ohnivé pero - jeseň 2024: Vrah Evy

Plán VDX-1100 ukončený. Skontrolovať pozíciu lode IPO 3306. Loď IPO 3306 sa nachádza… 

7. 10. 24
Fandom.sk

Ohnivé pero - jeseň 2024: Vešiaky

Ohnivé pero - jeseň 2024: Vešiaky

„Prečo práve vešiaky?“ opýtal sa Vojto. Mal v sebe už štyri pivá a nejakú tú malinovicu, preto jeho otázka znela skôr ako pršoprávevšaky.

7. 10. 24
Fandom.sk

Recenzia – Philip K. Dick: Muž z vysokého zámku

Recenzia – Philip K. Dick: Muž z vysokého zámku

Je rok 1962 a vojnu nevyhrali Spojenci. Spojené Štáty Americké sú pod nadvládou Japonska a Nemecka. 

4. 10. 24
Fandom.sk

Kalendár


Recenzia: Cesta do stredu Zeme (komiks)

Recenzia: Cesta do stredu Zeme (komiks)

Klasické románové dielo v sviežom komiksovom spracovaní. 

3. 10. 24
Fandom.sk

Recenzia – R. F. Kuangová: Babylon neboli Nutnost násilí

Recenzia – R. F. Kuangová: Babylon neboli Nutnost násilí

Británia v prvej polovici 19. storočia žije striebrom. K pohodlnému životu potrebuje strieborné odliatky opatrené vyrytými slovami v rôznych jazykoch. 

2. 10. 24
Fandom.sk

Predstavujeme – Neil Gaiman: Koralína

Predstavujeme – Neil Gaiman: Koralína

Fanúšikovia magického sveta Neila Gaimana sa môžu tešiť zo slovenského prekladu známeho autorovho románu Koralína, ktorý v týchto dňoch vyšiel vo vydavateľstve Slovart. 

1. 10. 24
Fandom.sk

Ohnivé pero - jeseň 2024: Bola raz jedna kríza

Ohnivé pero - jeseň 2024: Bola raz jedna kríza

Generál Bielik za vrchstolom bubnoval prstami. Okolo neho sedeli v dekorovaných uniformách dôstojníci generálneho štábu. Všetci mali chmúrave tváre. 

30. 9. 24
Fandom.sk

Ohnivé pero - jeseň 2024: Predĺženie

Ohnivé pero - jeseň 2024: Predĺženie

Zápas trval nekonečne dlho. Tieň palice sa pohol takmer o dĺžku dvoch ramien. 

30. 9. 24
Fandom.sk

Ohnivé pero - jeseň 2024: Haravara v domci na konci

Ohnivé pero - jeseň 2024: Haravara v domci na konci

Strašidlu sa v hlave prehráva tá istá slučka. Fantazírovanie ho uspokojuje, vďaka nemu má výbornú náladu. 

30. 9. 24
Fandom.sk

Recenzia: Duše prekliatych (film)

Recenzia: Duše prekliatych (film)

Už ste videli nielen jeden z najlepších hororov roka? 

27. 9. 24
Fandom.sk

Recenzia – Tomáš Sekerka: Čas krmení

Recenzia – Tomáš Sekerka: Čas krmení

Ďaleká budúcnosť, v podzemí živoria tisíce ľudí, pretože povrch patrí monštrám. 

26. 9. 24
Fandom.sk

Recenzia – John Gwynne: Moc (audiokniha)

Recenzia – John Gwynne: Moc (audiokniha)

Ľudia roztrúsení v mnohých kráľovstvách žijú svoje každodenné životy. Králi sa starajú o ich bezpečie a občas o vlastné šarvátky. Málokto si teda uvedomí, že sa prebúdza hrozba. 

25. 9. 24
Fandom.sk

Recenzia – R. F. Kuangová: Dračí republika (audiokniha)

Recenzia – R. F. Kuangová: Dračí republika (audiokniha)

Do ich životov zasiahla vojna. Napriek tomu sa všetci stali súčasťou armády a plnili si povinnosť brániť svoju vlasť. 

24. 9. 24
Fandom.sk

Ohnivé pero - jeseň 2024: Chalúpka

Ohnivé pero - jeseň 2024: Chalúpka

Vo vnútri sedí mladá dievčina a vyšíva. Navonok pôsobí vyrovnane, no dlhé dni jej znepríjemňuje samota. Ibaže to nie je jediná vec, ktorá ju sužuje. 

23. 9. 24
Fandom.sk

Ohnivé pero - jeseň 2024: Nekromatik

Ohnivé pero - jeseň 2024: Nekromatik

Pravítko a Kružítko stáli před vchodem do trůnního sálu čaroděje Kruhoděje. 

23. 9. 24
Fandom.sk

Ohnivé pero - jeseň 2024: Chráň Boh zdravý rozum

Ohnivé pero - jeseň 2024: Chráň Boh zdravý rozum

Bola to veľká nádhera. Starý hotel Klementín žiaril. 

23. 9. 24
Fandom.sk

Predstavujeme – Marlon James: Mesačná čarodejnica, Pavúčí kráľ

Predstavujeme – Marlon James: Mesačná čarodejnica, Pavúčí kráľ

Temné africké mýty znovu ožívajú v ďalšej časti fantasy ságy od držiteľa Bookerovej ceny. 

20. 9. 24
Fandom.sk

Výsledky súťaže o knihu - Mark Lipsky: Paradox

Výsledky súťaže o knihu - Mark Lipsky: Paradox

Kto vyhral?

19. 9. 24
Fandom.sk

Recenzia – Ivana Molnárová Dubcová a jej Cesty hrdinov

Recenzia – Ivana Molnárová Dubcová a jej Cesty hrdinov

Aké sú cesty hrdinov? Azda dlhé, plné prachu, oslavných piesní, krásnych panien, nebezpečenstva či príšer vhodných na zabitie. 

18. 9. 24
Fandom.sk

Fandom.sk využíva externé zdroje údajov výhradne so súhlasom ich vlastníkov. Pokiaľ máte záujem pridať do databázy ďalší zdroj, napíšte nám, prosím.

Fandom.sk beží zatiaľ ako betaverzia. Ak máte nejaké pripomienky alebo nápady, dajte nám o nich vedieť v tejto diskusii. Prípadne nám napíšte.

Copyright ©   

Šéfredaktorka: Alexandra „Saš“ Pavelková
alexandra.pavelkova@fandom.sk
Hľadáme kolegov do redakcie

Vydavateľ: Ing. Rastislav Weber – FANDOM
rastislav.weber@fandom.sk

Vychádza od roku 2000 a obsahuje viac ako 8000 vlastných článkov.